Die Beta Server sind mit Patch 14 wieder online. In den Patchnotes sind einige interessante Dinge zu finden. So wurde der Hardcore Modus freigeschaltet. Dieser wird freigeschaltet, sobald man einen Diablo 3 Charakter auf Stufe 10 gebracht hat. Wie Jay Wilson auf Twitter bestätigt hat, handelt es sich um eine permanente Änderung. Somit lässt sich auch in der fertigen Release Version ein Hardcorde Charakter erstellen noch bevor ihr das komplette Spiel einmal durchgespielt habt, so wie das noch vor Beta Patch 13 der Fall war.
Gold und Magic Find wird nun gleichmäßig unter der Gruppe aufgeteilt. Ob das nun auch den Erfahrungspunkte-Bonus betrifft ist unklar da in den Patchnotes nur Gold und Magic Find die Rede ist.
Desweiteren wurden verschiedene Spielmechaniken verändert. Der Wert der Gegenstände und die Kosten bei Händlern und Handwerkern wurden angepasst. Ringe und Amulette sind nicht mehr im Betatest verfügbar, da diese erst ab einer höheren Stufe verfügbar sind.
Balancing-Änderungen bei einigen Klassen wurden ebenfalls vorgenommen.
Hier die kompletten Patchnotes.
Diablo III Beta Patch 14 – v. 0.8.0.8815 Released 3/8/2012
General
Hardcore mode is now available, and can be unlocked by reaching level 10 with at least one character
Cast time to resurrect a fallen ally has been increased from 1 second to 3 seconds
Player created games now default to Invite Only. Check "Allow Quick Join" in the Social tab of the Options menu to allow your friends to join
Magic Find and Gold Find are now shared amongst party members. The average combined value of the entire party's Magic and Gold Find applies to all players regardless of location in the game world. The averaged values will not display in the UI
Skill UI
In Elective mode, skills can now be dragged and dropped from the skill interface into hot-key slots
Right-clicking a skill hot-key will now open the skill interface
Auction House
The Sell interface has been updated to better match the in-game inventory and stash
Combined the advanced and basic search features
The Active auctions tab now allows users to see all active auctions
Searches for recipes and tomes have been added
Classes
Barbarian
Barbarians now have innate 30% passive damage reduction versus all sources. This damage reduction is applied at the same time as all other damage reducing effects (such as Armor), but prior to shield block
Monks now have innate 30% passive damage reduction versus all sources. This damage reduction is applied at the same time as all other damage reducing effects (such as Armor), but prior to shield block
More crafting materials are now required to craft items
Chance to salvage rare crafting material from blue Magic items reduced from 10% to 5%
Followers
Templar
Normal attack now deals 15% weapon damage
Intervene taunt reduced from 5 seconds to 3 seconds
Items
Several aspects of the game economy have been adjusted, including but not limited to:
Gold drops
Item sale values
Vendor costs
Repair costs
Rings and Amulets now become available at a higher level. As a result, these items will no longer drop in the in beta. Fear not – sparkly baubles await you in the retail version of the game.