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Blizzard über Item-Builds & Klassenänderungen

Geschrieben von Telias am 10.06.2014 um 10:14
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Vor kurzem ist unser Hexendoktor-Guide für die Schwierigkeitsstufen Qual 4-6 online gegangen. Wir haben unsere neue Klassen-Guide-Reihe mit dieser Klasse begonnen, da der Hexendoktor momentan besonders stark ist. Doch es gibt einen Grund warum dies so ist. Bestimmte Fähigkeiten in Verbindung mit passenden Legendarys machen den Hexendoktor so mächtig, dass auch Endbosse in kürzester Zeit auf Qual 6 liegen.

Bei Blizzard freut man sich über die Begeisterung der Hexendoktor-Spieler. Es wird auch nicht über eine Abschwächung gesprochen, wie von einigen Spielern gefordert wird. Stattdessen sollen andere Klassen stärker gemacht werden indem z.B. Klassen-Sets verbessert werden.

Alle Klassen sollen sich gleich gut schlagen im Endgame, vor allem bei den kommenden Saisonen und gestaffelten Nephalemportalen. Allerdings werden geplante Änderungen nicht über Nach umgesetzt. Es handelt sich um einen fortlaufenden Prozess und so werden im Laufe der Zeit immer wieder Anpassungen an den Klassen vorgenommen. Schließlich werden mit jeder Saison neue Items in Diablo 3 hinzugefügt und somit neue Builds ermöglicht.

We've seen a ton of feedback lately about the relative power levels between classes, and it seems a good time to explain a bit behind our philosophy of where we'd like to see each class go from here.

The Witch Doctor is currently very strong. That is awesome, and we're happy to hear Witch Doctor players are having a blast with their characters and that players who have never considered playing the Witch Doctor before are giving it a whirl.

The Witch Doctor's current level of power comes largely from the powerful items they have available. Ideally, we'd like all classes to have fun and powerful item builds and that means taking a look at what equipment is available. This is something we’re actively pursuing, and while some of the other classes are almost there, others have some additional room for growth. We've already mentioned some of the upcoming Monk set changes we have on the way, but they aren't the only class we’re keeping a watchful eye on. Ultimately, we'd like to strive for a place where each class has an equal crack at end game success, especially with Seasons and Tiered Rifts on the near horizon. It’s likely each class will accomplish that in different ways, because they are inherently so different from one another, and that’s okay!

Allow me to caveat the above with the fact we won't get there overnight. This is an overarching development goal, and a continuing journey rather than a destination. Our work is never truly done, especially because we have every intention of continuing to make awesome items. On our way through this ongoing process, we appreciate your feedback.

Quelle: Diablo 3 Forum


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