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Gewitterfront-Verbesserung beim Mönch

Geschrieben von Telias am 15.07.2014 um 09:49
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Gewitterfront ist eine der wichtigsten Fähigkeiten des Mönchs, besonders in Verbindung mit der Rune Erhabene Seele. Wer unseren vorgeschlagenen Tempest Rush Build benutzt, wird wissen wie wichtig zusätzliche Geisteskraft ist. Bei Blizzard sieht man dies ebenso und hat deswegen einige Änderungen vorgenommen.

Der Schaden von Gewitterfront soll vergleichbar hoch werden wie andere Skills mit denen man Schaden austeilt, während man sich bewegt; wie das Sperrfeuer des Dämonenjägers oder der Wirbelwind des Barbaren. Aus diesem Grund experimentiert man mit höherer Geisteskraft und Geisteskraftregeneration durch Skills. Zudem wurde ein Fehler bei der Gewitterfront behoben, welcher beim Kanalisieren zu viel Geisteskraft verbraucht hat. Letztendlich soll Gewitterfront so verbessert werden, dass weniger Items und Skills benötigt werden und dennoch hoher Schaden ausgeteilt wird.

Gewitterfront

Hey all,

I wanted to chime in and explain the philosophy behind the most recent Tempest Rush changes on our Public Test Realm.

We want to make Tempest Rush damage comparable to other moving-while-doing-damage skills (like Strafe and Whirlwind). Increasing the damage also meant increasing the resource cost, though.

As our internal tests have shown and some players have figured out by playing on the PTR, Tempest Rush is still infinitely sustainable with some gear and skill specialization. However, we've heard your feedback and are looking at ways to help improve that sustainability further. At the moment, we're exploring increasing both the Monk's base Maximum Spirit and Spirit regeneration from skills (which will have class-wide benefits as well). In addition to this, the next PTR build fixes an issue where Tempest Rush incorrectly has an upfront cost of 30 Spirit in addition to the channeling cost. The end goal for all these changes would be to make Tempest Rush sustainable with fewer items and skills as it is now in PTR, but still deal meaningful damage.

We don't have an ETA on when these changes might be on live the PTR. And, full disclosure: since this is a PTR, such changes are subject to iteration before the patch goes live.

Thanks for the discussion!

Quelle: Diablo III Forum


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