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Blizzard über Pylone in Greater Rifts

Geschrieben von Telias am 14.11.2014 um 10:39
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Auf der BlizzCon 2014 wurde bestätigt dass der Conduit-Pylon nicht aus den großen Nephalemportalen entfernt wird. Stattdessen werden alle Pylonen verstärkt. Umgesetzt wird dies mit Patch 2.1.2. Während des Diablo 3 Panels: Wie geht's weiter ist bekannt geworden, dass Geschwindigkeits-Pylonen Kollisionen ignorieren und Schild-Pylonen Schaden reflektieren und explodieren wenn die Zeit zu Ende. Ab Patch 2.1.2 bekommt man je Greater Rift 2-4 Pylonen, statt wie bisher 0-6.

Blizzard hat sich nun nochmal zu diesem Thema geäußert. Es gibt zwei Ziele: Pylonen sollen bedeutsamer werden und regelmäßiger erscheinen.

Pylons are meant to give you a surge of power and can (in most circumstances) add an additional layer of excitement to Greater Rifts. We love the variety they provide, but agree that their current implementation missed the mark and can have a negative impact on your Greater Rift experience, especially at the top end.

Rather than remove them outright (which would remove some of the fun in Greater Rifts), we'll instead be making several changes to bring the different types of pylons more into alignment. The changes we currently have planned include buffing Shield, Power, Speed, and Channeling pylons so that each type feels equally meaningful (or at least comparable) to Conduit pylons as well as balancing out their distribution so that you’re finding pylons more consistently.

Of course, these changes will be available for testing on the 2.1.2 PTR, so we'll be listening closely to your feedback on how the new/improved pylons feel in practice. Hands on experience will provide a lot of context to the posts we’re seeing right now, so please take some time if you can and let know how these changes work out!

Quelle: Diablo 3 Forum


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