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Anpassungen an den Pylonen

Geschrieben von Telias am 06.12.2014 um 23:46
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Bereits während der BlizzCon hatte Blizzard bestätigt dass der Verbindungs-Pylon nicht aus den großen Rifts entfernt wird. Doch nun wurden Anpassungen an diesem sowie am Geschwindigkeits-Pylon bekantn gegeben. Der Verbindungs-Pylon ist derzeit zu stark und somit spielentscheidend. Dennoch sorgt dieser Pylon für Spaß und nicht jeder Spieler kämpft um die Top Plätze in der Rangliste. Aus diesem Grund wird der Pylon nicht entfernt sondern wie folgt angepasst:

  • Der Schaden gegen einzelne Gegner wird schwächer, während der Schaden gegen mehrere Gegner sogar stärker wird.
  • Die Höhe des Schadens basiert auf den Waffenschaden und nicht mehr auf die Rift-Stufe. Somit fühlt es sich in niedrigeren Rifts stärker an und in höheren schwächer.
  • Der Verbindungs-Pylon bleibt nach wie vor sehr mächtig.

Die Änderungen am Geschwindigkeits-Pylon schauen wie folgt aus: Wenn dieser aktiv ist, werden zerstörbare Objekte und Türen beim Durchlaufen zerstört. Damit sollte man nicht mehr mit voller Geschwindigkeit gegen eine Tür laufen.

Beide Änderungen werden mit dem kommenden Patch auf den PTRs durchgeführt.

As we stated previously at BlizzCon, we want to avoid removing Conduit Pylons entirely. Conduits feel awesome and exciting when you get them, and that’s something we want to preserve. Not every player is (or will want to be) a top tier competitor, and it’s important that we retain these exciting moments for everyone. However, we recognize that Conduit is currently too good and we’re planning to nerf it.

Specifically, we want to lower its effectiveness against single targets. We’re making some changes in the next PTR patch to accomplish this. While you’ll see little to no change (and potentially some improvement) against multiple targets, it will be significantly less useful in single target scenarios. In addition, the damage dealt will scale off your weapon damage instead of the Greater Rift level. This means it will feel strongest at lower tier Greater Rifts, about the same at Greater Rifts that match your level of gear, and less effective at higher Greater Rifts. Overall, it should still feel cool and powerful to use, but not an ultimate game breaker or something you should hedge your entire build around.

Our intent is that we want there to (a) be a variety of pylons you can encounter and (b) no individual pylon should determine your success or failure. We know that’s not where we’re at right now, but that is the ultimate goal.

As an unrelated (but nifty) addendum, because sharing is caring: The Speed Pylon will also be changed slightly to automatically destroy breakable objects and doors while you retain the buff. It felt a little weird to run full stop into a door with this buff up, so now you'll just be able to rush right through barricades and the like. Personally, I'm excited to attempt breaking the sound barrier with Warzechian Armguards and Steed Charge on my Crusader with this. Maybe I can break 88 miles per hour!

Both these changes will be in the next PTR patch, and I highly encourage you to give them both a try once they go live.

Quelle: Diablo 3 Forum


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